Tuesday, 30 April 2013

Kejutan

Halo!

Tanjat boboy tau.....
huhu...
Itulah yang berlaku apabila aku pulang semula ke kolej yang tercinta (ahad)
Pada mulanya nampak seperti tiada apa2 yang berlaku
seakan segalanya normal....
tetapi musibah yang tak dijangka berlaku setelah aku pulang semula ke bilik pada tengah malam tersebut...
aku dengan tenang serta penuh keyakinan menuju ketandas untuk menyambut seruan alam (nature calling)
alangkah terkejutnya aku bila aku periksa air ditandas sudah TIADA....
arghhh!!! what de fish!!! macam mana aku jalani rutin harian aku ni.....
Nasib baik dibilik aku ada sedikit air dibotol...
aku menggunakan apa yang ada untuk bersuci :p hehe...
setelah selesai aku masih lagi dalam keadaan ketidakpuashatian....
aku berkelana satu blok 9 untuk mencari sumber air agar dapat aku bersuci pagi esok...
dengan baldi ditangan, aku turun kearas terendah untuk mencari sumber air....
mitos pernah berkata:-
"jika tiada air pergilah kelapisan bumi yang terendah nescaya disana ada punca mata air"
dengan keadaan yang sudah gelap pada jam dihandphone menunjukkan sudah pukul 1.15pagi
nak tak nak aku harus mempercayai mitos tersebut agar aku tidak terberak pagi nanti sebab jenguh nak cari air dalam keadaan mamai dan sakit perut huhuhu.....
setelah mencuba semua paip yang ada untuk menguji mitos tersebut.....
akhirnya aku menjumpai satu paip yang mengalirkan air walaupun lembab macam siput bab*
aku pun bersyukur gak lah, lalu aku menadah air kebaldi sehingga penuh...
setelah penuh dengan penuh semangat didada aku pun mengangkat baldi yang penuh dengan air tersebut kembali ke kamar di kayangan keempat....
perghhh!!!! macam nak terberak balik aku angkat air tu huhu....
setelah selamat sampai dibilik aku pun apa lagi tidur terus lah.....
alangkah indahnya dunia apabila aku pulang dari kelas keesokan harinya air yang sesat semalam sudah kembali setelah menggunakan GPS ke UKM....
harapan di masa hadapan...
takde2 bukan masa hadapan tapi masa kini dan hari2 aku diUKM ni aku harap kejadian ketandusan air tidak berlaku lagi...
TOLONGGGLAHHHH!!!! aku merayu pada korang semue huhuhu....
Adiosz.....

4 comments:

  1. haha...nasib baik ada air botol, kalau x buat art lah kat dinding

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh...
      ko mcm pernah buat je heheh :p

      Delete
  2. Replies
    1. kalu x senonoh x yah lah bace hehehe :p

      Delete